Tarieven

Overweegt u ook om e-tickets te verkopen voor uw (online) concert via Refoconcert?

Er zijn tal van voordelen aan het verkopen van e-tickets via Refoconcert in plaats van andere partijen die online e-tickets verkopen. Deze voordelen zijn:

  • Uw e-tickets worden verkocht via de bekende websites en sociaal media van Refomuziek en Refoconcert en hier ook gepromoot.
  • De handelingen die benodigd zijn om een tickets te verkopen worden uitgevoerd door Refoconcert. U kunt hier denken aan de transacties, plaatsen en opmaken van uw shop etc.
  • Naast e-tickets voor concerten te bezoeken is het ook mogelijk om e-tickets te verkopen voor uw eigen livestream.
  • U kunt eenvoudig toegangscontrole in de gaten houden met de scan-app of barcode scanner.
  • Naast e-tickets is het ook mogelijk om toegangskaarten te verkopen via eigen verkooppunten.
  • Met een persoonlijke link kunt u ook toegangskaarten verkopen op uw eigen website, Facebook of Twitter pagina.
  • Inzicht in uw verkopen en aanwezige bezoekers.
  • Refoconcert helpt de bezoekers met hun vragen over de kaartverkoop.
  • Kortingsacties en verkoop van producten of diensten met voucher voor uw evenement mogelijk.
  • 24 uur per dag toegangskaarten bestellen en ondersteuning bij uw activiteiten door Refoconcert. Op zondag zijn wij gesloten en voeren wij geen werkzaamheden uit voor concerten of evenementen op zondag.
  • Wij verzorgen indien gewenst extra correspondentie naar de bezoekers van uw concert of evenement voordat het event begint.
  • Webshop in meerdere talen beschikbaar en optioneel ook meerdere betaalmethodes mogelijk na overleg met Refoconcert.

Wat zijn de tarieven?

Er gelden verschillende tarieven. Dit is afhankelijk van wat voor soort concert het is en of u als organisatie, koor, musici etc. een Premium abonnement heeft bij Refomuziek. U betaalt per verkocht toegangskaartje. Verkoopt u niets, dan betaalt u ook niets*.

Tarieven per verkocht e-ticket

Soort toegangskaarten / Lidmaatschap RefomuziekConcert GratisConcert BetaaldLivestream via eigen stream met eigen systeem (alleen kaartverkoop)Livestream via eigen stream via Refoconcert (met support)
Losse verkoop onder 2000 tickets€ 1,00€ 1,50€ 1,50€2,20*
Met Refomuziek premium€ 0,90 per € 1,00 €1,00€1,80 *
Meer dan 2.000 ticketsOp offertebasisOp offertebasisOp offertebasisOp offertebasis

*bij livestreams die beschikbaar zijn via Refomuziek dient u minimaal 50 e-tickets te verkopen. Wanneer u minder toegangskaarten verkoopt betaalt u eenmalig €50,00 servicekosten.

Daarnaast betaald u als nieuwe klant bij het eerste concert €80,00 borg wanneer u via onze website e-tickets verkoopt. Voor klanten met een Premium pakket van Refomuziek is er slechts sprake van €50,00 borg.  De borg ontvangt u weer retour bij de verrekening van de uitbetaling.

U geeft prijs voor toegangskaarten per persoon / apparaat (online concert) en vouchers door voor bijverkoop zoals parkeerkaarten, maaltijden, producten etc. De genoemde servicekosten per ticket worden dan in mindering gebracht op de uitbetaling of berekend per factuur wanneer u gratis tickets aanbiedt of uw evenement annuleert. Voor vouchers betaalt u dezelfde prijs als voor concert toegangskaarten betaald of gratis. Hiervoor geldt dus niet het livestream tarief bij een online concert.

Gratis aanmelden

Beheren jullie het ticketsysteem zelf?

Nee, we werken voor het beheer en de mogelijkheden van ons ticketsysteem samen met onze partner Ticketkantoor. De voorwaarden en privacy verklaring die ticketkantoor hanteert zijn dus op deze dienstverlening van toepassing om toegangskaarten aan te kunnen bieden.

Waarom bieden jullie deze service aan als het ook via Ticketkantoor kan?

Naast de verkoop van alleen de e-tickets bieden wij daarnaast ook nog aanvullende service.Zoals:

  • Verkoop via ons platform van onze websites met veel geïnteresseerden.
  • Wij ontwerpen uw ticketshop en vullen deze met de gewenste e-tickets en/of vouchers.
  • Wij bieden ondersteuning met de verkoop en controle van e-tickets voor en tijdens uw concert of evenement voor u als organisator of bezoeker.
  • Wij bieden voor online concerten unieke links aan voor iedere gebruiker met een e-ticket, en controleren misbruik bij livestreams via onze website.
  • Kunnen u helpen met opstellen en verzenden van goede e-mails voor aanvang van uw concert of evenement naar uw bezoekers.

Wat zijn de voorwaarden van Ticketkantoor?

De voorwaarden van ticketkantoor en het privacy statement is als volgt.

Klik hier voor de algemene voorwaarden van Ticketkantoor

Klik hier voor het Privacy Statement

Wat is eigenlijk een ticketservice?

Een ticketservice is een dienst voor een organisator van een evenement of attractie. Voor jou als organisator verzorgt de ticketservice dan o.a. de online betaling, het aanmaken en versturen van e-tickets, de toegangscontrole en de hele administratie.

Hoe controleer ik een verkocht ticket bij de ingang?

Je kunt de tickets scannen met onze Scan App of met een webapplicatie in combinatie met een barcodescanner aangesloten op een laptop.

De Scan App download je uit de Play Store voor Android of App Store voor iOS. Na het inloggen kun je de tickets van jouw evenement controleren.

Als je de controle via een laptop wil uitvoeren log je in op het online entree systeem.

Met behulp van een barcodescanner scan je de streepjescode van een ticket waarna direct een melding verschijnt of het ticket geldig is. Gelijktijdig wordt het ticket ongelding gemaakt en kan er geen tweede keer toegang worden verkregen.

Wanneer vindt de uitbetaling van de verkochte tickets plaats?

Dit gebeurd binnen 7 dagen na het evenement. Onze betalingsprovider betaalt ons binnen 3 werkdagen na het evenement uit. Daarna maken wij het bedrag zo spoedig mogelijk over naar uw rekeningnummer.