Over RefoConcert.NL

RefoConcert.NL regelt de verkoop en registratie van e-tickets bij concerten en evenementen. Heeft u vragen over een bestelling of evenement? Wellicht vindt u op deze pagina een antwoord.

Wat is de rol van RefoConcert.NL?

RefoConcert.NL is een tussenpersoon, die de technische kant van de kaartverkoop regelt: het bestelformulier, de afhandeling van de online betaling en het registreren van bezoekers op de dag van het evenement. RefoConcert.NL heeft niets te maken met de organisatie van het evenement zelf, of zaken daaromheen en is daar ook niet aansprakelijk voor. In het geval van een geschil zullen we zo goed mogelijk proberen om de belangen van de consument te behartigen, maar in principe moeten organisatoren zelf de klantenservice regelen.

Is mijn reservering gelukt?

Na de betaling of reservering heeft u als het goed is een e-mail ontvangen. Als dat zo is, is uw reservering geslaagd. Heeft u geen e-mail ontvangen? Misschien is de e-mail bij de ‘ongewenste post’ in uw e-mailprogramma gekomen. Als u geen e-mail heeft ontvangen, kunt u het best contact opnemen met de organisator om te controleren of de reservering wel is doorgekomen.

Wanneer ontvang ik mijn kaarten?

Na een succesvolle betaling ontvangt u meestal twee, en soms één e-mail: een bevestiging van de betaling en vlak daarna een e-mail met de tickets. Sommige organisatoren kiezen ervoor om de tickets niet automatisch op te laten sturen, maar om dat enkele dagen voor het evenement handmatig te doen. Als dat het geval is, communiceert de organisator dat in de e-mail met de betalingsbevestiging.

Hoe werken e-tickets?

Een e-ticket is een toegangskaart tot een concert of evenement. Net als een ‘gewoon’ kaartje, moet u het ticket meenemen als toegangsbewijs. U kunt dat doen door de ticket uit te printen en mee te nemen. Als u niet in staat bent om het ticket te printen, dan volstaat het soms ook om het unieke nummer van het ticket (onder de streepjescode) op te schrijven en mee te nemen. Overleg dit dan vooraf met de organisator. Ieder e-ticket is uniek en via de barcodes kan de organisator bij binnenkomst zien of de ticket geldig is.

Mijn betaling is mislukt

Als u niet online kunt betalen of een melding heeft gekregen dat de betaling mislukt is, kunt u contact opnemen met de organisator om dit alsnog te regelen.

Er ging iets mis met de betaling

Heeft u na de betaling een melding gekregen dat de betaling is mislukt? Dat kan verschillende redenen hebben:

  • Onvoldoende saldo op uw rekening
  • Een technische fout bij uw bank
  • Een tijdelijke fout bij RefoConcert.NL

Neem in het geval van zo’n foutmelding contact op met de organisator.

Geannuleerde of verschoven evenementen

Een organisator heeft het recht om een evenement te verplaatsen of te annuleren. In geval van verschoven evenementen blijven de tickets doorgaans geldig voor het vervangende evenement. Indien u (in het geval van een verschoven evenement) niet in de gelegenheid bent om op de vervangende datum het evenement bij te wonen, of indien het evenement wordt afgelast, dan zal RefoConcert.NL conform het beleid van de betreffende organisator trachten ervoor te zorgen dat u uw toegangsgeld zo spoedig mogelijk van de organisator terug ontvangt. Service-, administratie- en transactiekosten worden niet gerestitueerd.

Als een evenement wordt geannuleerd of verschoven, zal RefoConcert.NL haar best doen u daarvan zo spoedig mogelijk per e-mail in kennis te stellen. Wij kunnen echter niet garanderen dat u voor aanvang van het evenement op de hoogte wordt gesteld en stellen ons niet verantwoordelijk voor eventueel gemaakte kosten. Gebruik bij het maken van uw reservering altijd een juist e-mailadres.

Waarom worden er reserveringskosten berekend?

De servicekosten dekken o.a. de systeemkosten, datacommunicatiekosten, verkoopkosten, administratiekosten, kosten voor de klantenservice, bancaire kosten (indien niet apart berekend in de transactiekosten) en toegangscontrolekosten. Transactiekosten voor iDEAL en creditcard betalingen kunnen eventueel apart verrekend worden.

Kan ik in contact komen met de organisator?

Ja. Op de bestelpagina van het evenement staan de contactgegevens van de organisator. Als u via dat kanaal geen contact kunt krijgen met de organisator, kunt u contact opnemen met RefoConcert.NL.

Wanneer ontvang ik mijn kaarten?

Na een succesvolle betaling ontvangt u meestal twee, en soms één e-mail: een bevestiging van de betaling en vlak daarna een e-mail met de tickets. Sommige organisatoren kiezen ervoor om de tickets niet automatisch op te laten sturen, maar om dat enkele dagen voor het evenement handmatig te doen. Als dat het geval is, communiceert de organisator dat in de e-mail met de betalingsbevestiging.

Beveiligingsmaatregelen

Deze website is beveiligd door middel van SSL (Secure Socket Layer) technologie. Uw betalingsgegevens worden versleuteld en zijn daarmee beveiligd tegen misbruik. Voor uw online betaling maken wij gebruik van betaalmethoden die door de banken zijn goedgekeurd. Gegevens van bank- of creditcard transacties worden altijd direct met de bank of creditcardmaatschappij gecommuniceerd en komen nooit op de server van RefoConcert.NL terecht.

RefoConcert.NL is een gezamenlijk initiatief van

RefoMuziek.NL en RefoPlein.NL